Go on, Go on

Godkväll kära blogg!
 
Skrev nyss ett inlägg som hamnade i utkast. Blev för personlig igen. Vissa saker ska alla personer bara inte veta. Sammanfattningsvis: behöver en ny kropp som beter sig som den ska, varje dag. Som kanske blir förkyld någon gång per år, men inte mår som en överkörd gam typ en gång i veckan. Är så ledsen och trött på att må så här emellanåt så vet inte vad jag ska ta mig till. Nu kan jag liksom inte ens skylla på stress längre.
 
Hur som. Har trots allt jobbat idag. Höll bra lektioner som höll sig någorlunda till planen. Ponnysarna var pigga och glada och eleverna nöjda. Kände mest att det var tur att jag hade just dessa grupper med de övningarna idag, det fick mig att må bättre. Jag älskar mitt jobb, det är absolut inte det. Ibland önskar jag bara att min kropp betedde sig lite mer som en vettig kropp
 
Mina hästar fick ta det lugnt idag. Longerade Donatello igår. Glad att komma till jobbet kan vi sammanfatta det. Pep och bockade, hade framåtbjudning utav bara tusan?! Till och med när han var inspänd. Glad häst. Han får dock springa i lina någon dag till innan jag vågar mig upp. Fast han är söt, han blir så förvånad när han bockar att han tvärnitar efter, ruskar på sig och lunkar på framåt. Lätt förvånad över vad som hände. Får se om jag vågar hoppa på onsdag, vore kul, men behöver INTE sabba självförtroendet mer i hoppningen just nu. Så håller han sig lugn och jag hinner rida något måndag eller tisdag får han följa med.
 
Har skrivit mål för 2015, gjorde en så bra "enkät" till en grupp idag. Så jag tog ett ex och fyllde i själv. Förhoppningsvis lite lättare mål än 2014, vi var inte ens nära att uppfylla dem då. Har backat bandet nu och har fyra mål för året.
 
1. Klara yrkesprovet för SRL1 - är här mest nervös för ridningen faktiskt. Att hålla lektioner och det teoretiska känner jag mig mer säker på, Jag kan liksom inte leva på att jag tävlade LB/LA på ponny för 6 år sedan längre.
2. Starta Donatello i hopp (90 cm och ev. 1m) och dressyr LC/LB och ev. vara startklar LA i höst/vt-16.
3. Ha friska hästar.
4. Kunna rida ut på Donatello med/utan sällskap.
5. Att Monithor får vara pigg och glad och ridas varierat!
 
Ola släppte förresten en ny låt igår. Go on, Go on. Han spelade den på Idrottsgalan. Vet inte vad jag tycker om den. Tyckte iofs inte om I Got You när den släpptes heller. Trots att det är 4 år sedan The Ark la ner, är det jobbigt att se Ola i ett annat sammanhang än Ark (eller JCS). Att Sylle släppt eget känns bara kul, men hans musik är längre ifrån The Ark. Olas är liknande, men sämre på något vis. Han ska spela på Bråvalla i sommar. Vill se, men ändå inte. Jag vet inte, när skivan kommer kanske det känns annorlunda, saknar ändå Ark. Det gör inte ont längre, men att se Ola utan Ark, det gör ont.
 
Nä, nu har jag uppdaterat lite. När nästa gång blir vet jag inte, men det visar sig.
 
Väl mött,
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

enrosagnu

ryttare, ridlärare och hästägare

RSS 2.0