Hela livet var ett disco

Godkväll kära blogg!
 
Så här bra gick det med mitt uppdaterande av bloggen varje dag. HAHA. Jag har jobbbat, så skyller på det.
 Idag hade jag en så himla söt grupp. Alltså, alla grupper är ju roliga på sitt sätt, men den här var ju bara för söt, så glada och gulliga ungar. Onsdagarna kommer nog bli bra.
 
Åkte hem, firade mamma som fyller år idag. Hon fick en kökshandduk, grytlapp och en skål av mig. Handduken och grytlappen var så fin med två isisar på. Måste nästan köpa ett likadant set till mig själv om jag nu skulle råka flytta hemifrån igen någon gång.
 
Åkte tillbaka till ridskolan och red lektion. Alltså, haha. Fick Orlanda som har vilat från lektioner i en halv evighet pga konvalecens. Glad att komma till jobbet minst sagt. Hon lekte mest runt med mig. Hade Samshieldhjälmen med mig. Bestämde mig rätt fort för ta en lånehjälm  istället, haha. Blev arg och besviken på mig själv. Agnetas ord ringde i öronen hela lektionen "Det är oproffisionellt att säga att man inte vill rida vissa hästar". Å andra sidan var det därför jag satt upp. Jag är en sån fegis så fort hästarna blir lite busiga. Nåja, tur att hon var glad i alla fall.
 
Skickade nyss in min uppgift till RS. Ska dit på måndag igen, kul att komma tillbaka, var en månad sen sist. Hörde dessutom att det planeras för ett yrkesprov för SRL1 i juni. Borde anmäla mig. Sex månader ska jag väl fixa det på?! Fast först måste jag nog bli modigare och våga rida samtliga hästar under samtliga förutsättningar. Haha.
 
Nu ska jag kvällsfika och därefter sova tror jag.
 
Väl mött,



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

enrosagnu

ryttare, ridlärare och hästägare

RSS 2.0