If there is disease in you

Godkväll kära blogg!
 
Skrev nyss ett inlägg som jag till sist bestämde mig för att inte publicera. Jag vet inte vilka som, eller om ens någon läser här. Kändes som att det var kanske inget jag vill sprida ut i alla kretsar. Kanske vore det bra, eller åtminstone vore det skönt för MIG att berätta. Hur det påverkar min framtid vågar jag dock inte riskera, så jag biter ihop ett tag till. Och nej, det är inget allvarligt. Bara lite stress-hjärnspöken som spelar mig ett spratt ibland. Och nej, jag mår inte psykiskt dåligt. Och jag skär inte. Till mig själv: avreageringen ligger i utkast. Nog om det. Hatar att läsa sådana här inlägg där man tror att det ska avslöjas något supersmaskigt, och så når det ett sånt antiklimax. Haha. Förlåt för det.
 
Hur som så jobbade jag igår och idag. Igår gick det superbra, hade så bra lektioner. Idag hade jag typ årtiondets sämsta, tråkigaste lektioner. Trots att jag tänkte samma upplägg. Skönt att dela lördagarna med Lena. Tror att det är bra för barnen att rida för olika instruktörer kontinuerligt. Sen är det på något vis konstigt att jobba lördagar. Jag är så otroligt invand med att man är ledig lördag-söndag. Dels för att jag varit det i mina 13 år i skolan, dels för att min pappa haft ett sådant jobb där han alltid är ledig lördag-söndag. Så lite fel blir det i huudet att åka till jobbet en lördag.
 
Förresten!! Såg Özz Nûjens program av Stjärnor på slottet idag. Alltså wow. Det borde vara en obligatorisk uppgift i skolan och på arbetsplatser att ta sig över ett iscensatt minfält för att ge förståelse för hur det är att fly för sitt liv. Då kanske alla jävla, äckliga, främlingsfientliga kryp som röstar på Sverigedemokraterna kan förstå att det går inte att hjälpa på plats. Att det går inte att skicka hem dem som flyr hit. Att de kanske egentligen inte vill komma hit, men de har inget jävla val. De väljer att gå över ett minfält och riskerar sina liv för att situationen i deras hemland är ohållbar och odräglig. Så vill SD skära ner på invandring och flyktingmottagande. Vi är enormt lyckligt lottade som inte behöver fly. När ett parti som SD är tredje största parti i det här landet, då skäms jag fan över att vara svensk.
 
Nä, nu ska jag nog sova. Detta inlägg var inte så vettigt. Nog för att jag kan skriva, men denna blogg kommer aldrig bli någon "Åh vad jag ska satsa på bloggen och skriva bra och heta åsiktsinlägg blablabla". Den är bara, bara för mig och mina egna dumheter jag behöver skriva av mig av.
 
Väl mött,



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

enrosagnu

ryttare, ridlärare och hästägare

RSS 2.0