If you are a superstar

Godkväll kära blogg!
 
Jobbar på att skaka liv i den här bloggen igen. Det är ju så kul att kunna gå tillbaka och läsa vad som hänt i livet och så. Extra kul när jag haft den så länge, tror jag skrev mitt första inlägg i april 2008, det är snart 7 år sedan?! Helt sjukt att jag haft den här bloggen i 7 år. På den tiden bloggade jag slaviskt varje dag. Sen slutade jag och det blev typ ett inlägg varannan månad, ska försöka ändra på det nu, för min egen skull. Får se hur det går. Let´s go!
 
Den här dagen har till exempel varit helt supergrym! Donatello och jag var med på mini-KM i dressyr och red nya LC:1, gillade det nya programmet mycket bättre än förra. Han var seg på framridningen, men skötte sig. Gick in på banan och då dummade han sig lite, reste sig och vände. Fick tillslut ordning på honom efter lite hjälp av Knäcken. När han lugnat sig red vi programmet, tycker inte att vi hade några supermissar, några småsaker såklart, men vem kan rida perfekt hela vägen? Var jättenöjd med honom och att jag fick ordning på honom. Han var väldigt jämn och stabil genom hela programmet. Trodde att jag red på runt 58 %, hämtade protokollet och fick visst 66,48%?! Jag red självklart utom tävlan eftersom att tävlingen är till för just de som inte får rida "stora KM" och många av mina elever var med, men hade jag ridit i tävlingen hade vi faktiskt vunnit, så det var ju lite extra kul. Dock fick vi avdelning B pris! Meningen för mig var ju att ta mig igenom programmet och träna på att tävla eftersom att han var så dum sist vi tävlade. Lite tendens till det nu också, men det ordnade ju sig. Åkte sedan hem och fixade stallet, åt och åkte tillbaka och hängde lite på läktaren innan prisutdelningen.
 
Efter det åkte jag ner på stan och träffade Frida som jag gick i gymnasiet med. Vi har inte setts på flera år, så det var väldigt kul att ses och höra vad hon gjort! Dessutom nice att ta på sig civila kläder och göra någonting utanför hästarna. Hoppas att vi kan ses någon mer gång snart.
 
Bilder har jag alltid varit dålig på i den här bloggen, och kommer nog förbli det. Sorry.
 
Nu ska jag äta lite och därefter sova tror jag.
 
Väl mött,



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

enrosagnu

ryttare, ridlärare och hästägare

RSS 2.0