You are simply the best

Godkväll kära blogg
 
Ja, jag har börjat och avslutat varje inlägg på samma sätt varje inlägg i snart 7 år. Har lite svårt att släppa att jag haft min blogg i 7 år. Well. Ni som fortfarande läser, here we go.
 
Idag red jag Monithor på förmiddagen, vi skrittade och travade lite. Det är stenhårt i marken nu igen när snön försvunnit, skittråkigt. Har lånat en sadel från ridskolan så nu var han pigg och glad att rida. Jag tycker dock inte om den, får inte plats i den, för stor rumpa, haha!
 
När jag ridit, käkat, duschat åkte jag till ridskolan och hjälpte till på mini-KM i hoppning. Jag var faktiskt domare, riktigt kul, men tror inte att jag skulle fixa det på en lokal eller större tävling, känns som att det är så viktigt att det blir rätt. Hur som var det inga frågetecken idag, och det gick bra, tyckte jag var rätt snabb för att vara klubbtävling och andra gången jag dömde. Första gången var ponnycupen på gamla anläggningen, så det var väl en sisodär 2 år sedan. Alla ekipage var i alla fall superduktiga. Tänkte inte nämna någon med riska att glömma någon, MEN, någon som var väl värd segern efter allt slit hon gjort med alla hästar och ponnyer var duktiga Elina. Hon startade sist och vann med 2 sekunder, blir alldeles varm i hjärtat när det går bra för någon som verkligen, verkligen förtjänar det. Så klart hade alla varit värda segern, men ibland är det någon som förtjänar den lite extra. Blev så glad när jag kunde säga "och där såg vi vinnaren i mini-KM 2014" efter hennes ritt.  Efter tävlingen hade vi instruktörsmöte, har samma grupper plus en grupp till. Tur att jag fick behålla lördagarna eftersom mina gullungar tjatat på mig att jag måste vara deras ridlärare.
 
Sen jag kom hem har jag mest degat i soffan, käkat. Mina hästar var ensamma hemma och hade sprängt hagen. När jag skulle plocka in dem stod de i samma hage, hästskrällen. Verkar i alla fall inte som att någon är skadad.
 
Nu ska jag skriva på en uppgift och därefter se film tror jag.
 
Väl mött,



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

enrosagnu

ryttare, ridlärare och hästägare

RSS 2.0