I've got nothing to wait for

Godkväll kära blogg!
 
Hade tänkt rida Donut hemma idag. Det blåste storm så åkte till ridhuset ist. Han dansade balett i transporten. Fattar inte varför. Han var hur som fin att rida idag. Jag var stressad, så han hade säkert kunnat gå ännu bättre, men ja.
 
Jobbade sen. Hade mina duktiga nybisar, grönt kort-kurs, hetsåt macka, hopplektion för tre elever. Teori i utbildningsskalan för 7. Läste mest innantill. Fy på mig. Fick btw beröm för min handstil?! Sa inte att jag ibland inte ens ser vad jag själv skrivit.. Är så bortskämd med mina små grupper. Förstår inte hur jag ska kunna ha 10-12 elever på yrkesprovet. Blir stressad och tycker inte att jag hinner med när de är fler än 7-8 st. Apropå yrkesprov så skickas anmälan in imorgon. NERVÖS. Har skrivit en pluggplan, så teori och lektionerna tror jag att jag fixar utan större problem.
 
Det jag är mest rädd för är den egna ridningen. Min styrka förr var att kunna rida olika hästar bra. Agneta sa i somras att det var min svaghet. Tror dock mest det var för att jag ville byta bort Gangster, men ändå. Dressyr och sits har alltid varit en svaghet hos mig, och nu har jag inte hoppat ordentligt sen oktober. Hoppning=färskvara. Så nu är hoppningen också en svaghet. Att vi ev dessutom ska rida terräng försöker jag förtränga. Nej. Ridningen är den jag tror att jag måste hårdträna. Alla möjliga olika hästar. Rida så fort jag får chansen.
 
Man ska ju ha med sig egen häst. Hur tusan jag ska lösa det vet jag inte. Hoppas att jag har någon snäll kompis som kan låna ut en snäll och bra häst. Tills dess ska jag ta tag i mitt liv och rida skolhäst för Petra igen. Min ridning behöver det, trots att vi bara har ponnyer. Dock, ponny=bäst!
 
Ola släpper ny singel imorgon, den lät bra. Behöver honom nu, hoppas verkligen att nya skivan tilltalar mig. The Ark gör ont, Markus är inte lika bra som förr. Behöver musik som sätter ord på mina känslor. Som Ark och Markus gjorde. Behöver det för att bekämpa mina hjärnspöken. De var på besök idag igen, och flydde när jag kom till GPK. Fina klubben.
 
Nu ska jag snart sova.
Väl mött,



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

enrosagnu

ryttare, ridlärare och hästägare

RSS 2.0