Rise like a phoenix

Godkväll kära blogg!
 
Jag är så sämst på att blogga. Läser 10 bloggar dagligen, varav typ 0 uppdateras dagligen, så vilka förebilder har jag ens i bloggvärlden? Haha. Alltid skylla ifrån sig.
 
Hur som, sen sist, vad har hänt? Vet knappt själv. Har varit hiskeligt upptagen med att koncentrera mig på att må bra. Det går sådär, hatar verkligen de dåliga dagarna med det som mig troligen är det ofarliga men obehagliga IBS och ångesten med den. Syns inte, märks inte för omvärlden så länge jag inte skriver eller pratar om eländet, haha. Minns mina gamla hjärnspöken jag hade i gymnasiet, jag saknar dem inte. Dessa är lite snällare. Lite. Så, nu har jag gnällt lite. I vanlig ordning, men som Janne en gång sa, vem fan skriver när hen är lycklig, då är man ju fullt upptagen med att vara lycklig.
 
Mer, skojigare saker som hänt är att Donatello har tränat banhoppning och roat halva GPK. Sen har han tränat hoppning normalt också och imponerat Anita. Fast det bästa är att vi har hunnit med två tävlingar i år. Hemma förra helgen och Fältis idag. Hemma gick över förväntan asbra! Han var stencool på tävlingen och gick bara in i ridhuset och typ sov, och gjorde det han skulle med bravur! Fick 66% i Lätt C:1, är fortfarande chockad. Är ännu mer chockad över att vi fick 5e pris, i hoppsadel?! Skapligt nöjd jag var över honom då! Så stolt och LYCKLIG. Red sen Lätt B:1, pratade med Anki innan och bad om att få rida till Shoreline, min bästa programlåt. Gick in med förra rundan i ryggen och bara red och NJÖT. För första gången sedan ponnytiden gick jag in och bara hade roligt på tävlingsbanan. Det är 6 år sedan sist. Vill så tillbaka till den känslan, för det är så det ska vara. Glädje. Precis innan jag började såg jag att Lena kom ut på läktaren, och kände bara en sådan enorm tacksamhet över vilken fin klubb jag rider, tränar, tävlar och jobbar för. Vi har sådan fin och bra sammanhållning. Fick under dagen massor av fina sms, grattis på plats, och inte minst massa fina bilder och filmer från några elever. Alltså. Sådan perfekt tävlingsdag. Så tacksam. Lätt Bn slutade förresten på 63%, skapligt förvånad. Hade räknat med ca 57-58%. Och detta är varför jag inte skrivit om detta, vem fan skriver när man är lycklig?
 
Tävlade ju idag med. På Fältis i laget. Startade inte förens vid 16.16 och hade alltså hela dagen på mig att göra vettiga saker. Vad jag gjorde? Blev så jävla nervös så klarade bara av att ligga i soffan och slökolla på TV/iPhone. Tänkte åka och kolla på mina lagkamrater, men blev nervös av bara tanken?! Haha. Orkar inte med mig själv ibland. Tog mig tillslut ut i stallet och gjorde iordning mockningen och hästen. Donut hade tagit årets första lerbad dagen till ära. Måttligt glad ryttare. 35 minuter sena rullade vi iväg mot Fältis. Så typiskt mig. Hade en plan och redan där sprack den. Måste. Lära. Mig. Komma. I. Tid. Hur som, stressad, nervös ryttare blir stissig och testande häst. På framridningen såg han sig själv i spegeln och fick typ panik, haha. Söt. Slutade med att Anki fick komma ner och leda mig där inne. Återigen, oerhört tacksam för mina klubbkompisar. Han slappnade av och jag kunde börja rida i 5 minuter. Sen kom det in en eldsprutande drake. (Ok, det var en spänd, nervös brunskäck, men enligt Donut, eldsprutande drake). Han slängde sig mest hela tiden varvat med att stå still. Stackarn, ett tag var han så rädd att jag kände hur hjärtat slog på honom. Inte lätt att vara bäbis. Tillslut kunde jag rida lite igen och längtade in på banan, för när han blir ensam kan han slappna av mer och jag blir mer trygg. Han dummade sig lite på banan innan start, tror det mest var för att testa om jag verkligen tänkte rädda honom från alla hemska monster där inne, (domaren kallades förr för Ödlan så, ja, lite rätt hade han...). Lyckades uppenbarligen övertyga honom. Både Anki och Emma satt på läktaren och peppade, Malin filmade. Blev så glad när jag såg Emma, trodde inte hon skulle komma idag. Känns tryggt med henne med. Vi tog oss tillslut igenom programmet på ett, med tanke på omständigheterna, riktigt bra sätt. Missade helt i första galoppen och längningar var inte att tala om idag. Fast han är riktigt fin emellanåt. Ändå red vi ihop 57-58% med betyg mellan 4-7. Tror ärligt talat att domaren var lite imponerad för kommentaren längst ner var "Prydlig ritt, men lite för tveksamt. Med tanke på hur hen höll på innan start gjorde du det bra ändå.". Och ja, jag är också lite imponerad, med framför allt stolt över vår prestation idag med tanke på vilken kaos det var på framridningen för vår del och innan start.
 
Nä, det får räcka för denna gång. Har skrivit en att göra-lista. Räknar med att beta av hela typ imorgon.
 
Väl mött,
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

enrosagnu

ryttare, ridlärare och hästägare

RSS 2.0